Couperose is een huidaandoening, waarbij rode en soms ook blauwe bloedvaatjes zichtbaar zijn in het gezicht. Meestal zitten de plekken en lijntjes op je wangen, voorhoofd, neus of kin. Het is een ongevaarlijke huidaandoening, die echter wel erg ontsierend kan zijn.

Ontstaan

Couperose ontstaat meestal vanaf een leeftijd van 30 jaar en komt voornamelijk voor bij vrouwen  met een blanke huid. Er is een toename van kleine bloedvaten in het gezicht, deze aderen zijn dan zichtbaar. Rosacea en couperose zijn niet hetzelfde, maar wie last heeft van rosacea heeft ook vaker last van couperose.

Wat precies de oorzaak is van couperose is niet bekend. Wel wordt deze aandoening vaak erger door hoge temperaturen, bijvoorbeeld door een sauna, stoombad of door zonlicht. Ook kunnen alcohol, roken, stress en pittig eten het verergeren. Deze factoren hebben namelijk allemaal invloed op de verwijding van de aderen in je gezicht.

Behandeling

Wil je van je couperose af? De huidtherapeut kan je helpen. Huidpraktijk Ilona heeft een behandeling om couperose te verminderen. Deze behandeling bestaat onder ander uit:

Wanneer je last hebt van couperose kun je een afspraak maken voor een intake. De huidtherapeut bekijkt dan wat je type huid is en welke combinatie van behandelingen het best zal werken voor jou. Maak hiervoor een afspraak bij Huidpraktijk Ilona in Ommen.

Thuisproducten

Naast een behandeling met o.a. een peeling, coagulatie en microneedling helpt het om dagelijks een aantal huidverzorgende producten te gebruiken. Hiervoor adviseren wij de Vital C productlijn van Image Skincare. Deze producten met als hoofdbestanddelen vitamine C, antioxidanten en peptiden zijn er op gericht om roodheid te verminderen en geven ultieme bescherming en verbetering van je huid. Tijdens een intake kan de huidtherapeut bepalen welke producten voor jouw huid het meest geschikt zijn.

Maak een afspraak voor een intake