Heb jij last van een rode huid in je gezicht? Zie je in je gezicht een rode huid, kleine uitgezette bloedvaatjes, bultjes en puistjes? Dan zou je wel eens last van Rosacea kunnen hebben. Dit is een veel voorkomende chronische huidaandoening in het gezicht. Deze aandoening wordt vooral gezien bij vrouwen van middelbare leeftijd. Meestal begint het rond het dertigste levensjaar.

Deze rode huid in het gezicht kan als erg vervelend en storend voor jezelf worden ervaren. Gelukkig biedt Huidpraktijk Ilona een goede behandeling van dit huidprobleem. Deze behandeling bestaat onder andere uit het gebruik van de juiste thuisproducten, een peeling, microneedling en coagulatie van de bloedvaatjes.

De oorzaak van Rosacea

Als jij last hebt van deze rode huid door Rosaeca is het wellicht goed om iets meer te weten over het ontstaan ervan. Rosacea treft vooral mensen met een licht huidtype. De oorzaak is onbekend, maar we weten wel dat de ernst ervan kan worden beïnvloed door uitwendige factoren. Klachten kunnen hierdoor toenemen. Deze uitwendige factoren zijn bijvoorbeeld warmte, zonlicht, cosmetica, huidverzorgingsproducten en soms ook geneesmiddelen. Dat de oorzaak ook in voeding kan zitten is nog nooit aangetoond. Wel kan de rode huid tijdelijk erger worden door het drinken van alcohol en het eten van sterk gekruid voedsel.

Intake gesprek

Wil jij graag van je rode huid af en wil je meer weten over de behandeling ervan? Maak dan een afspraak bij Huidpraktijk Ilona. In een eerste intake gesprek onderzoeken we je huid en bepalen we waar de roodheid vandaan kan komen. Ook bespreken we dan direct een behandelplan met je.Wil je meer weten over tarieven en vergoedingen? Lees dan hier verder.

Praktijk in Ommen

Huidpraktijk Ilona is gevestigd in Ommen. Bekijk hier de openingstijden en neem contact met ons op om een afspraak te maken.