Een acne behandeling is noodzakelijk als je extreem last hebt van acne. Het kan ook zijn dat je jezelf heel erg stoort aan de acne en dat je er graag iets aan wilt laten doen. Er zijn verschillende soorten acne en voordat je een acne behandeling start is het dan ook noodzakelijk om te bepalen van welke soort jij last hebt. Bij Huidpraktijk Ilona starten we daarom ook altijd eerst met een intake gesprek. tijdens de gesprek onderzoeken we de huid en maken we een behandelplan.

acne behandelingWat is acne?

Acne is een ontsteking van de huid rondom de talgklieren. Verschillende factoren spelen een rol bij het ontstaan van acne. Zo begint acne meestal in de puberteit. Dan is de huid onder invloed van hormonen en ondergaat ook allerlei veranderingen. Zo worden de talgklieren in het gezicht, op de rug en de borst groter en produceren ze meer huidsmeer of talg. Als er dan teveel talg wordt afgescheiden, kan het gebeuren dat talg zich ophoopt. Zo kan de uitvoergang van de talgklier verstopt raken. Die ophopingen van talg worden ook wel mee-eters of comedonen genoemd.

Soorten acne

We zien drie verschillende soorten acne bij Huidpraktijk Ilona. Zo is Acne vulgaris de medische term voor jeugdpuistjes. Deze vorm komt dan ook het meest voor. Bij acne conglobata zijn de talgklieren zeer heftig ontstoken. Vooral op de rug, schouders en borst. Er ontstaan dikke, rode en pijnlijke bobbels en holtes die gevuld zijn met pus. Na genezing blijven vaak littekens over. Acne ectopica is een chronische ontsteking van de haarzakjes. De ontstekingen komen vaak voor in de liezen en oksels. Meestal ontstaat deze vorm na de puberteit. Ook komt acne ectopica meer voor bij mensen die roken en overgewicht hebben.

De acne behandeling

Bij huidpraktijk Ilona werken we met de producten van Image Skincare. Er is een speciale Clear Cell lijn die helemaal focust op de acne huid. Veel draait namelijk om de juiste reiniging. In een intake gesprek onderzoeken we eerst welke soort acne je hebt. Maak dan ook vrijblijvend een afspraak zodat we je kunnen helpen met een passende acne behandeling.